Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC" is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08.00-12.00 en 14.00-17.00uur behalve op woendagmiddag vanaf 12.00 uur gesloten.
Telefoonnummer: 0184-681480
  • Dokter
    • Afspraak maken voor het spreekuur van dokter Bruijn (of een eventuele waarnemer)
    • Behandelinformatie
    • Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
    • Betalingsvoorwaarden Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
    • Blaasontsteking
    • Bloedprikken
    • Certificering door Lloyd’s register en ISO 9001:00027225
    • Huisbezoek
    • ION: Patiëntfolder Inschrijving op naam bij huisarts
    • Medisch dossier
    • Medische uitslagen
    • Medische verklaringen
    • Niet-nagekomen afspraak of een afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd.
    • Overdracht medische gegevens
    • Vergoeding Basisverzekering
    • Verwijsbrief
    • Waarneming
    • Praktijkfolder
    • Praktijkgebied en aanneembeleid nieuwe patiënten.
  • Apotheek
    • Wijzigingen in de zorg, ook voor uw medicijnen!
  • POH-S (praktijkondersteuner huisarts)
  • POH GGZ (Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg)
  • Kleurplaten
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Routebeschrijving
  • Spoedgevallen
  • Telefonische bereikbaarheid
  • Zelftests
  • Contactformulier
  • Inschrijfformulier
  • Herhaalrecepten
  • Klachtenformulier
  • Een klacht over uw arts
  • Privacyverklaring
  • Eigen bijdrage geneesmiddelen vanaf 2019 maximaal 250 euro
  • Uitschrijfformulier
  • Uw dossier inzien / online regelen
  • English version
  • A
  • A
  • A

Veelgestelde vragen

Apotheek

Waarom moet ik mijn anticonceptiepil bij aflevering zelf betalen?

Vanaf 1 januari 2011 valt de vergoeding van de anticonceptiepil net als andere anticonceptiemethoden (o.a. pessarium, Nuvaring, Mirenaspiraal) buiten de vergoeding van de basisverzekering. Dit geldt voor vrouwen vanaf 21 jaar.

Aangezien wij alleen medicijnen die onder het basispakket vallen direct kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar, moet u de 'pil' direct bij aflevering betalen. De factuur kunt u dan weer indienen bij uw zorgverzekeraar die bepaalt of u hiervoor wel of niet aanvullend verzekerd bent.

Voor verdere vragen hierover kunt u het beste direct contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Waarom moet ik bij aflevering van sommige medicijnen direct aan de balie betalen?

Aangezien wij alleen medicijnen die onder het basispakket vallen direct kunnen declareren bij uw zorgverzekeraar, moet u sommige medicijnen direct bij aflevering betalen. U kunt hierbij denken aan een zogenaamde 'Eigen bijdrage', medicijnen die nooit voor vergoeding in aanmerking komen (bijv. Paracetemol) en medicijnen die onder de zogenaamde 'CG-maatregel' vallen.

De 'CG-maatregel' staat voor Chronisch Gebruik. In het verleden vielen onder deze categorie al bepaalde middelen tegen hooikoortsklachten en middelen ter voorkoming van verstopping (obstipatie).  Per 1 januari 2012 vallen maagzuurremers hier nu ook onder en worden niet altijd meer vergoed door uw basisverzekering.

Krijgt u deze middelen naar verwachting langer dan zes maanden achter elkaar voorgeschreven door uw arts, dan heeft u de diagnose ‘chronisch gebruik’. Dit vermeldt de arts op uw recept. In dat geval hoeft u in 2012 alleen bij het eerste recept de kosten zelf te betalen.

Is er geen sprake van chronisch gebruik, dan betaalt u vanaf 1 januari alle kosten voor dit medicijn zelf.

 De factuur kunt u dan weer indienen bij uw zorgverzekeraar die bepaalt of u hiervoor wel of niet aanvullend verzekerd bent.

Voor verdere vragen hierover kunt u het beste direct contact opnemen met uw zorgverzekeraar

Hoe kan het dat mijn buurman voor hetzelfde medicijn een andere prijs betaalt dan ik?

De prijzen van medicijnen en de zorgverlening worden bepaald door de afspraken tussen

zorgverzekeraars en apotheekhoudende huisartsen en apothekers. De prijs van hetzelfde medicijn

kan daarom per zorgverzekeraar, per zorgpolis en per apotheek verschillen. Daarnaast maken

zorgverzekeraars ook afspraken met geneesmiddelenfabrikanten over prijzen.

Wat houdt dat zogenaamde 'Preferentiebeleid' nu eigenlijk in?

Preferentiebeleid betekent letterlijk voorkeursbeleid. Bij gebruik van geneesmiddelen wil het zeggen dat er bij de zorgverzekeraar een voorkeur is voor geneesmiddelen met een gunstiger prijs (voor de zorgverzekeraar), wanneer er door octrooi verloop meerdere aanbieders komen van een identiek geneesmiddel, de zogenaamde generieke geneesmiddelen, die vaak lager geprijsd zijn dan het origineel. Het beleid van de meeste zorgverzekeraars is dan ook om het voor hen op een gegeven tijdstip goedkoopste label van een geneesmiddel aan te wijzen voor een bepaalde periode als preferent middel en ook alleen het geneesmiddel van dat label te vergoeden vanuit de basisverzekering. Dit is ook als zodanig vermeld in de verzekeringspolis van de verzekeringnemer. Doel van het preferentiebeleid is om prijsconcurrentie te laten ontstaan. Hierdoor kan op de kosten van deze geneesmiddelen worden bespaard. De Zorgverzekeringswet geeft de zorgverzekeraars expliciet deze bevoegdheid.

Voor u als consument / patiënt kan dit helaas betekenen dat u steeds andere medicijnen krijgt. Ze bevatten altijd dezelfde werkzame stof maar kunnen van een andere fabrikant zijn en daardoor ook een ander uiterlijk hebben.  Voor u als onze klant maar ook voor ons als apotheek kan dit heel verwarrend en lastig zijn, helaas kunnen wij hier niets aan doen en voor vragen/klachten kunt u dan ook terecht bij uw zorgverzekeraar.

Algemene vragen

Waarom doet de assistente nu soms zo 'moeilijk' als ik bel voor het maken van een afspraak?

De assistente doet haar uiterste best om u een afspraak aan te bieden die u het beste uitkomt. Maar, er is nu eenmaal geen onbeperkte spreekuurtijd en u bent nu eenmaal niet de enige die ziek is en een afspraak met dokter Bruijn wil maken.

Om te zorgen dat iedereen die tussen 8 - 9 uur een afspraak maakt er ook één op dezelfde dag ook daadwerkelijk krijgt, is het onmogelijk om het spreekuur op de dagen ervoor al in te gaan plannen, want dan blijft er geen spreekuurtijd meer over. Dit geldt natuurlijk ook voor het aantal klachten die u tegelijkertijd kunt bespreken. Als dit te veel tijd op één dag gaat kosten, kunnen andere patiënten uiteindelijk niet meer geholpen worden.

Nogmaals, het hele team doet zijn uiterste beste om u als patiënt zo goed mogelijk te helpen. Het zou ons ook heel erg helpen als u dit ons mogelijk maakt, door soms net iets meer begrip te hebben voor het werk in de huisartspraktijk.

Help ons helpen.

 

 

  • Dokter
    • Afspraak maken voor het spreekuur van dokter Bruijn (of een eventuele waarnemer)
    • Behandelinformatie
    • Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
    • Betalingsvoorwaarden Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
    • Blaasontsteking
    • Bloedprikken
    • Certificering door Lloyd’s register en ISO 9001:00027225
    • Huisbezoek
    • ION: Patiëntfolder Inschrijving op naam bij huisarts
    • Medisch dossier
    • Medische uitslagen
    • Medische verklaringen
    • Niet-nagekomen afspraak of een afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd.
    • Overdracht medische gegevens
    • Vergoeding Basisverzekering
    • Verwijsbrief
    • Waarneming
    • Praktijkfolder
    • Praktijkgebied en aanneembeleid nieuwe patiënten.
  • Apotheek
    • Wijzigingen in de zorg, ook voor uw medicijnen!
  • POH-S (praktijkondersteuner huisarts)
  • POH GGZ (Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg)
  • Kleurplaten
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Routebeschrijving
  • Spoedgevallen
  • Telefonische bereikbaarheid
  • Zelftests
  • Contactformulier
  • Inschrijfformulier
  • Herhaalrecepten
  • Klachtenformulier
  • Een klacht over uw arts
  • Privacyverklaring
  • Eigen bijdrage geneesmiddelen vanaf 2019 maximaal 250 euro
  • Uitschrijfformulier
  • Uw dossier inzien / online regelen
  • English version

Patiëntomgeving

Naar de patiëntomgeving

Contact

Spoednummer 0184-682523

Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC"

Dreef 2a
2959 BH STREEFKERK
Telefoon:
0184-681480
Fax:
0184-685636
KvK:
24435962
AGB praktijk: 01-51471
AGB huisarts: 01-021853
LifeLine: 500015862
BIG-registratienummer huisarts: 99029692401
www.dijkdoc.nl
Routebeschrijving >

Gezondheidsinformatie

Handig

  • Veel gestelde vragen
  • Nuttige links
  • Links in de regio
  • Kleurplaten
© 2025 Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC" -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Ik geef toestemming
  • Nieuws