Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC" is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08.00-12.00 en 14.00-17.00uur behalve op woendagmiddag vanaf 12.00 uur gesloten.
Telefoonnummer: 0184-681480
  • Dokter
    • Afspraak maken voor het spreekuur van dokter Bruijn (of een eventuele waarnemer)
    • Behandelinformatie
    • Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
    • Betalingsvoorwaarden Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
    • Blaasontsteking
    • Bloedprikken
    • Certificering door Lloyd’s register en ISO 9001:00027225
    • Huisbezoek
    • ION: Patiëntfolder Inschrijving op naam bij huisarts
    • Medisch dossier
    • Medische uitslagen
    • Medische verklaringen
    • Niet-nagekomen afspraak of een afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd.
    • Overdracht medische gegevens
    • Vergoeding Basisverzekering
    • Verwijsbrief
    • Waarneming
    • Praktijkfolder
    • Praktijkgebied en aanneembeleid nieuwe patiënten.
  • Apotheek
    • Wijzigingen in de zorg, ook voor uw medicijnen!
  • POH-S (praktijkondersteuner huisarts)
  • POH GGZ (Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg)
  • Kleurplaten
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Routebeschrijving
  • Spoedgevallen
  • Telefonische bereikbaarheid
  • Zelftests
  • Contactformulier
  • Inschrijfformulier
  • Herhaalrecepten
  • Klachtenformulier
  • Een klacht over uw arts
  • Privacyverklaring
  • Eigen bijdrage geneesmiddelen vanaf 2019 maximaal 250 euro
  • Uitschrijfformulier
  • Uw dossier inzien / online regelen
  • English version
  • A
  • A
  • A

Een klacht over uw arts

U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?
Klachtenregeling DOKh

 

Een goede relatie tussen u en uw arts is belangrijk. Soms gebeuren er helaas dingen die deze relatie verstoren. U bent ontevreden, u zit met een klacht.
Deze brochure geeft informatie over wat u kunt doen als u een probleem met uw arts heeft. U leest wat de mogelijkheden zijn om uw klacht op te lossen en op welke wijze er binnen de klachtenregeling van DOKh met uw klacht wordt omgaan.

Er samen uitkomen

Probeer eerst in een persoonlijk gesprek met uw arts het probleem te bespreken en op te lossen. Lukt dit niet, dan brengt uw arts u in contact met de klachtenfunctionaris van DOKh.

Klachtopvang

U krijgt een gesprek met de klachtenfunctionaris. Deze vangt u met uw klacht als het ware op. De klachtenfunctionaris ondersteunt u gedurende het traject. U kunt hier terecht met uw vragen, u krijgt advies en zo nodig hulp bij het schriftelijk formuleren van de klacht.
Als uw klacht helder is, gaat u samen met de klachtenfunctionaris aan de slag om naar een oplossing te zoeken.

De eerste optie die meestal gekozen wordt is klachtbemiddeling. U kunt bij uw klachtenfunctionaris aangeven of u hiervoor open staat.

Klachtbemiddeling

Veel klachten kunnen opgelost worden in een gesprek waar een onpartijdige bemiddelaar aan tafel zit.
Als zowel u als uw arts aangeven dat bemiddeling gewenst is, dan volgt binnen twee weken een eerste bemiddelingsgesprek. De klachtenfunctionaris treedt op als bemiddelaar.
Tijdens de bemiddelingsgesprekken krijgen u en uw arts de gelegenheid om toelichting te geven op de gebeurtenis(sen). Als het begrip over en weer groeit, ontstaat vaak weer een werkbare situatie. Het uiteindelijke doel van de bemiddeling is de relatie tussen u en uw arts te herstellen.

Spelregels

  • Hulp van de klachtenfunctionaris, de klachtbemiddeling en klachtbehandeling zijn voor u kosteloos.
  • Bemiddeling is pas geslaagd als beide partijen het hier over eens zijn.
  • Bij bemiddeling wordt uitgegaan van wederzijds respect en vertrouwen.
  • Alle betrokkenen in het traject gaan uiterst zorgvuldig om met uw privacy en hebben een geheimhoudingsplicht.
  • De volledige klachtenregeling is te downloaden op www.dokh.nl

Komt u er samen met de klachtenfunctionaris niet uit?

Komt u er ondanks de bemiddelingsgesprekken niet uit, dan ondersteunt de klachtenfunctionaris u bij een eventuele volgende stap. Uw klacht wordt dan een geschil.

Stichting DOKh
Afdeling Klachten en Geschillen
Kwakelkade 21f
1823 CL ALKMAAR
Vanaf 10 april 2017:
Robijnstraat 6
1812 RB ALKMAAR
Tel: 072-520 83 25
Website: www.dokh.nl   

  • Dokter
    • Afspraak maken voor het spreekuur van dokter Bruijn (of een eventuele waarnemer)
    • Behandelinformatie
    • Bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
    • Betalingsvoorwaarden Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV)
    • Blaasontsteking
    • Bloedprikken
    • Certificering door Lloyd’s register en ISO 9001:00027225
    • Huisbezoek
    • ION: Patiëntfolder Inschrijving op naam bij huisarts
    • Medisch dossier
    • Medische uitslagen
    • Medische verklaringen
    • Niet-nagekomen afspraak of een afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd.
    • Overdracht medische gegevens
    • Vergoeding Basisverzekering
    • Verwijsbrief
    • Waarneming
    • Praktijkfolder
    • Praktijkgebied en aanneembeleid nieuwe patiënten.
  • Apotheek
    • Wijzigingen in de zorg, ook voor uw medicijnen!
  • POH-S (praktijkondersteuner huisarts)
  • POH GGZ (Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg)
  • Kleurplaten
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Routebeschrijving
  • Spoedgevallen
  • Telefonische bereikbaarheid
  • Zelftests
  • Contactformulier
  • Inschrijfformulier
  • Herhaalrecepten
  • Klachtenformulier
  • Een klacht over uw arts
  • Privacyverklaring
  • Eigen bijdrage geneesmiddelen vanaf 2019 maximaal 250 euro
  • Uitschrijfformulier
  • Uw dossier inzien / online regelen
  • English version

Patiëntomgeving

Naar de patiëntomgeving

Contact

Spoednummer 0184-682523

Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC"

Dreef 2a
2959 BH STREEFKERK
Telefoon:
0184-681480
Fax:
0184-685636
KvK:
24435962
AGB praktijk: 01-51471
AGB huisarts: 01-021853
LifeLine: 500015862
BIG-registratienummer huisarts: 99029692401
www.dijkdoc.nl
Routebeschrijving >

Gezondheidsinformatie

Handig

  • Veel gestelde vragen
  • Nuttige links
  • Links in de regio
  • Kleurplaten
© 2025 Apotheekhoudende Huisartspraktijk Bruijn "DIJKDOC" -
  • Privacyverklaring
  • Cookiewetgeving
  • Ik geef toestemming
  • Nieuws